Litt om barnehagen

Vi vil gi barna røde roser i kinnene!

Plommehagen Barnehage er en 2 avdelings, privateid barnehage på Hemnes i Aurskog-Høland. Barnehagen ligger i sørenden av fylkesvei 229, med skog og jorder rett utafor gjerdet. Barnehagen er to heltre-hus, og er bygget uten kunstige materialer.

Vår visjon er ” Vi vil at barna i Plommehagen skal ha fine opplevelser, og et positivt fellesskap og lære det de trenger sammen med små og store venner.”

Vi er 9 ansatte, 1 vikar og 2 rengjørere. Vi som jobber i Plommehagen er spesielt opptatt av at barna og foreldrene skal føle seg trygge og godt ivaretatt. I barnehagen vår ønsker vi at foreldregruppa, med støtte fra oss, skal etablere et solid nettverk som hele familien kan ha glede av.

I Plommehagen er vi glad i å være mye ute. Vi bruker skogen aktivt. Vi har etablert flere uteplasser i skogen. Den ene ble for noen år siden døpt "Hakkebakkeskogen". Grillhytta vår ligger et stykke unna barnehagen, og er et fint turmål for de eldre barna. Vi har også en gapahuk i kort avstand til barnehagen. Hit går vi ofte og leker.

Vi har en bekk i nærheten av Hakkebakkeskogen. Her er det spennende og utforske vann som renner. Vi plukker både blåbær, og tyttebær om høsten, og lager mat ute og studerer alt fra mose til små kryp. Om vinteren er vi veldig ivrige på at alle barna skal bli glad i å gå på ski i skiløypen rett uten for barnehagen.

Sang, dans og musikk,samtale og lesing er vi gode på. Tradisjonelt lekematriell, maleskrin og formingsmateriell er tilgjengelig så barna kan finne det de vil bruke. Uteområdet vårt er også variert og innbyr til lek og aktivitet.